fredag 15 mars 2013

Från mobilen

Testar att blogga från mobilen på tbanan hem...

Resan hem tar ca 30 min dörr till dörr och det är ju helt ok, men gångavstånd vore något det... Har alltid svårt att få ihop tiden med jobb, dagis och skola. Är alltid stressad på väg hem. Tack och lov har jag en förstående arbetsgivare. Fattar inte hur folk får ihop det. Jag hämtar ju ändå bara hälften av dagarna.

Önskar att dygnet hade fler timmar, det finns så mycket jag önskar jag hann med. Träna mer, laga bättre mat, fler idéer på jobbet, mer tålamod med barnen, inreda tredje våningen i mitt radhus, pyssla, fixa med bilder, vara i skogen, städa ordentligt någon gång, kanske gå på en date, träffa vänner oftare, bara vara hemma med barnen, ta ut katten på promenad, besöka roliga affärer och shoppa, gå på museum mm mm, listan tar aldrig slut. Ändå är jag lyckligt lottad att jag faktiskt har möjligheten att göra allt detta, men tiden räcker inte som sagt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar